Partners
AEHT Cornet Trophy krijgt de steun van Brouwerij Palm, VLAM / Lekker van bij ons.
- Cornet bier, hoofdsponsor van AEHT Cornet Trophy
- VLAM / Lekker van bij ons
Met dank aan Brouwerij Palm & De Hoorn en Rodenbach
In 2011 engageerde Brouwerij Palm & De Hoorn en Rodenbach zich om haar schouders onder het Belgisch AEHT project te steken. Door een gebrek aan middelen was de Belgische AEHT werking uitgedoofd maar onder impuls en met de financiële ondersteuning van Brouwerij Palm & De Hoorn en Rodenbach kende AEHT België in 2011 een doorstart.
De AEHT Cornet Trophy die jaarlijks door een Belgische Hotel- en toerismeschool wordt georganiseerd is een preselectie op deelname aan de Europese wedstrijd en conferentie. Als hoofdsponsor financiert de brouwerij jaarlijks de participatie van de geselecteerde Belgische leerlingen en docenten aan de Europese Hotel- en Toerismescholenwedstrijd in het buitenland en garandeert ze op deze manier de aanwezigheid van een Belgische delegatie op deze Europese hoogmis
"Voor Brouwerij Palm & De Hoorn en Rodenbach is de ondersteuning van AEHT een educatief én maatschappelijk project. De brouwerij stelt zich onder meer als objectief studenten met een horecaopleiding de kans te bieden hun vaardigheden op vlak van bier en gastronomie aan te scherpen, zo maken jonge professionelen kennis met de rijke Belgische Biercultuur. Niet voor niets zijn productkennis, Beer & Food Pairing en serveerkunde van bier verplichte onderdelen binnen de wedstrijd. Ook het maatschappelijk aspect is een belangrijke motivator voor de brouwerij, dat de teams worden samengesteld uit leerlingen van verschillende scholen is een van de positieve elementen binnen de organisatie. Niet alleen wordt de culinaire kennis rond bier versterkt maar ook de sociale vaardigheden worden door het samenwerken in teamverband extra ontwikkeld." volgens Peter Buelens PR & Communication manager van Brouwerij Palm & De Hoorn en Rodenbach.
VLAM partner van AEHT Cornet Trophy
Voor partner VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, is de wedstrijd een prachtig initiatief om getalenteerde, toekomstige professionals te inspireren rond al het lokale lekkers dat Vlaanderen te bieden heeft. “Deze studenten zijn onze toekomstige chefs”, steekt Filip Fontaine, algemeen directeur van VLAM, enthousiast van wal. “We vinden het dan ook erg belangrijk dat zij via de Vlaamse horecaopleidingen vakkennis meekrijgen over lokale voeding. Je kan immers nooit te jong zijn om te ontdekken hoeveel zorg en passie er in Vlaanderen geïnvesteerd wordt in producten van bij ons, van op het veld tot op het bord. Jaarrond werken we naar horeca via onze website www.lekkervanbijons-horeca.be. Ons partnership van deze wedstrijd geeft daarnaast de kans om in de diepte te inspireren en te informeren”, besluit Filip Fontaine. Voor partner VLAM is de wedstrijd een prachtig initiatief om getalenteerde, toekomstige professionals te inspireren met al het lokaal lekkers dat Vlaanderen te bieden heeft.
Partners 11de editie AEHT Cornet Trophy
Gastschool PIVA dankt ook volgende partners:
- Chocolade van Callebaut
- Wijnen van Cusumano
- Zuivelproducten Debic
- Groenten en fruit van Fruithof - Primeurs
- Gault&Millau
- Kaasaffineurs Van Tricht
- Ranson groothandel voor voeding
- Servies van Serax
- Sleeubus amandel- & suikerproducten
- Solucious, horeca groothandel voor grootkeukens en bedrijven
- Vesten en schorten van Veys Bedrijfskleding
- Wijnen van Young Charly